STORY



Zio was founded in 2001 out of passion to bring new and daring shoes and accessories brands to Finland. Since the beginning the founding couple has selected products from all around the world that have felt interesting to them but also to their customers. Every product has been chosen with careful consideration; at Zio they believe you can tell.



 

ZIO-Story-Image-1


During the years the company has grown and expanded its selection of brands to over 30 Scandinavian and international designers. ”Our customers are women who want products of high quality materials and details, regardless of their age or style. We are constantly working directly with the designers and manufacturers in order to guarantee high quality products and support sustainability” says Zio Product Manager Eveliina Suominen.




ZIO-Story-Image-2


In the beginning Zio was the first to bring the Spanish shoe brand Wonders to Finland. Nowadays the Wonders selection is the widest in Nordic countries. In eveningwear Pura López has been a top seller year after year. Last fall was the mark of a new, more fashion forward era for Zio as the company presented high-end designer brands such as Stephane Kélian, Karl Lagerfeld and Bruno Magli.




ZIO-Story-Image-3

The Zio philosophy consists of offering its clients carefully selected high quality leather and textile goods and focusing on customer service. How Zio sees it: ”Our world is filled with things and noise. We all need a friend every now and then to guide us into making the right choices. When it comes to shoes and accessories we want to be that friend to you. It is our duty to know trends and brands. It is our duty to understand your needs”.




---

 

Zio sai alkunsa vuonna 2001 yrittäjäpariskunnan intohimosta maahantuoda Suomeen uusia, rohkeita kenkä- ja laukkubrändejä. Perustamisvuodesta asti maailmalta ja Suomesta onkin valikoitunut Zion myymälöihin tuotteita, jotka ovat onnistuneet herättämään paitsi perustajajäsentensä myös laatutietoisen asiakaskunnan mielenkiinnon. Jokainen tuote on valikoitu mallistoon harkiten. Ziossa uskovat, että se näkyy ja tuntuu.

Vuosien saatossa yritys on kasvanut ja samalla edustettujen brändien lukumäärä noussut yli 30:een skandinaaviseen ja kansainväliseen suunnittelijaan. 
”Asiakkainamme on naisia, joita kaikkia yhdistää halu panostaa laatuun, materiaaleihin ja yksityiskohtiin, iästä ja tyylistä riippumatta. Työskentelemme jatkuvasti suoraan suunnittelijoiden ja valmistajien kanssa, taataksemme laadukkaat tuotteet ja tukeaksemme kestävää kulutusta.” - Zion tuotepäällikkö Eveliina Suominen kertoo.


Alkuaikoinaan Zio toi ensimmäisenä Suomeen espanjalaisen Wondersin mallistot ja nykyisin myymälöiden hyllyjä täyttääkin Pohjoismaiden suurin Wonders-mallisto. Juhlapukeutumisen puolella Pura Lopéz on pitänyt kärkisijaa vuodesta toiseen. Viime syksynä Zio otti harppauksen kohti entistä kansainvälisempiä muotimarkkinoita esitellessään nimekkäät uutuusbrändinsä: Stephane Kélianin, Karl Lagerfeldin sekä Bruno Maglin.


Zion filosofiaan kuuluu paitsi tarjota asiakkailleen huolella valikoituja, laadukkaasti valmistettuja nahka- ja tekstiilituotteita, myös panostaa kokonaisvaltaisesti palveluun liikkeissä. Yrityksen omin sanoin: 
“Maailmamme on täynnä tavaroita ja hälinää. Jokainen kaipaa ystävää auttamaan ja ohjaamaan hyviin valintoihin. Kun puhe on kengistä, laukuista ja asusteista, Zio haluaa olla Sinulle tuo ystävä. On meidän työmme tuntea trendit ja tuotemerkit ja ymmärtää mitä tarvitset.”